|
|
|
torsdag den 12. august 2021
|
|
|
|
Vi er kommet godt i gang med august, og for de fleste er sommerferien slut, og hverdagene kommet tilbage. Vi håber at alle nyder sommeren.
|
Efter en lang coronatid og uden vores daglige omgang i brugsen, trænger vi virkelig til at mødes igen. Til at se hinanden og dem der bor i nærområdet.
|
Bestyrelsen bliver løbende præsenteret for gode ideer til aktiviteter og tiltag. Tak for det. Vi tror på, at projekterne er mest levedygtige, når de kommer fra jer.
|
Nu har vi, eller er i hvert fald ved at få, bedre rammer end de fleste landsbyer har, og det vi har allermest brug for er, at der følger nogle hænder og lidt af jeres tid med de gode ideer. Bestyrelsen står klar til at hjælpe og understøtte alle, der vil i gang.
|
|
|
|
|
Den 28. juni lykkedes det at få gennemført en noget forsinket generalforsamling, og vi fik valgt en ny bestyrelse.
|
Anne Marie Vad, Chris Dahl og Ellen Margrethe Futtrup var ikke på valg og fortsætter altså endnu et år
|
Poul Kristensen og Kasper Iversen blev genvalgt
|
Som suppleant blev valgt Stefanie Coard. Velkommen til Stefanie!
|
I den forløbne periode er Anders Kobberø og Jesper Nygaard Fig trådt ud af bestyrelsen. Tak for jeres indsats!
|
Umiddelbart efter generalforsamlingen valgte Kasper Iversen at træde ud af bestyrelsen og Stephanie Coard trådte som suppleant ind i stedet.
|
Vi har nu konstitueret os og fordelt nogle ansvarsområder:
|
Kasserer: Ellen Margrethe Futtrup
|
Poul Kristensen fortsætter med at være kontakt til arbejdsgruppen(skolen) og rådgiver i kommunale spørgsmål
|
Stephanie Coard får bl.a. ansvar for fundraising og hjælper Ellen Margrethe og Chris med IT/PR/Markedsføring
|
Anne Marie og Ellen Margrethe har ansvar for arrangementer og fællesmøder og Ellen Margrethe er fortsat kontaktperson vedrørende grønne områder og andet praktisk.
|
Kasper fortsætter med at hjælpe bestyrelsen med betalinger og andre ting omkring det økonomiske. Det er vi meget taknemmelige for.
|
|
|
|
|
Ved generalforsamlingen orienterede bestyrelsen om, hvordan vi ser foreningens struktur fremadrettet sammenholdt med Skoleprojektet: Helt kort beskrevet kommer arbejdsgruppen (vedrørende skolen) til at fungere, som et selvstændig udvalg i borgerforeningen. Borgerforeningen er altså den juridiske ejer af projektet.
|
Udover bestyrelsens beretning, som er udsendt i et tidligere nyhedsbrev, blev nogle af de andre temaer, som bestyrelsen har haft på dagsordenen præsenteret:
|
Vi vil gerne medvirke til øget tryghed i lokalområdet, så vi bor et sted, hvor ”vi passer på hinanden”.
|
- Hvordan får vi farten sat ned igennem byområder?
- Kan vi undgå hærværk nytårsaften?
- Hvad med et kursus i hjerte-lungeredning?
Vi opfordres fra flere sider til at spare på plæneklipperen og lade græsset, blomsterne og ukrudtet gro.
|
- Hvad er en pæn by? Er det store arealer med fine græsplæner eller må det godt være lidt mere vildt?
Vi vender i et senere nyhedsbrev tilbage med status på skoleprojektet, områdefornyelsen, vådområdeprojektet, brugsen, vinteraktiviteter m.m.
|
Tænk at der sker så meget her i Frøslev & Omegn!
|
|
|
|
|
September
Lørdag d. 18/9, kl. 12.00-15.00:
|
Åbent hus og indvielse af lokaler hos veteranerne på Frøslev Skole for ALLE borgere i området.
|
|
|
|
|
|
|
Vi minder jer om, at ALLE kan få indlæg med i nyhedsbrevet, når det har relevans for områdets borgere. Det kan være en holdning, en idé, en opfordring eller noget helt andet. Har du et arrangement, som er relevant for borgerne i Frøslev, Mollerup og oplandet og/eller som foregår i området, vil vi meget gerne hjælpe med at sprede budskabet. Dette gælder både for privatpersoner, klubber, foreninger, erhvervsdrivende osv.
|
|
|
|